Onderhoud aan uw woning

Een woning heeft onderhoud nodig. Daarom voeren wij regelmatig onderhoudswerkzaamheden uit. Dat doen we om de kwaliteit van de woningen op peil te houden en de woningen er goed uit te laten zien. Dit geldt vooral voor de buitenzijde. We verzorgen het onderhoud zoals buitenschilderwerk maar nemen ook (spoed)reparaties voor onze rekening. Soms is periodiek onderhoud niet meer voldoende. Dan is groot onderhoud de enige oplossing. Dit zijn zaken als het plaatsen van een nieuw dak of het vervangen van een gevel. Als er plannen zijn voor groot onderhoud, dan starten we een uitgebreid traject. We gaan dan zo vroeg mogelijk met u om tafel, zodat voor iedereen duidelijk is wat er gaat gebeuren. Natuurlijk zijn er dingen die u zelf verbetert aan de woning. U zorgt bijvoorbeeld voor een kleurtje op de binnenmuren of behangt deze naar eigen smaak. Het netjes houden van uw woning en uw tuin doet u ook zelf.

Vervangen keuken, douche of toilet
Huurders van 3B Wonen bepalen zelf wanneer zij een nieuwe keuken, douche of toilet krijgen. Uiteraard hanteren wij hierbij wel richtlijnen voor de levensduur. Voor een keuken geldt bijvoorbeeld dat deze 20 jaar moet meegaan. Ook wanneer de keuken nog geen 20 jaar oud is, is vervangen mogelijk. De bewoner betaalt dan wel de restwaarde aan 3B Wonen.

3B Wonen renoveert alleen op verzoek. Hoe dit in zijn werk gaat, wat de eventuele kosten zijn en hoe het gaat met eventuele extra verbeteringen, leest u in de folders onder het kopje 'Zie ook'.

Veel gevraagd over Onderhoud aan uw woning

Wat houdt planmatig onderhoud in?

Een woning heeft onderhoud nodig. Daarom voeren wij regelmatig onderhoudswerkzaamheden uit. U krijgt tijdig bericht als er planmatig onderhoud aan uw woning wordt uitgevoerd.

Kan ik de kleurcodes van het schilderwerk van mijn woning opvragen?

Ja, dat kan. Neem contact op met 3B Wonen via telefoonnummer 010 - 519 14 91 of via mail.

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

U krijgt tijdig bericht als er planmatig onderhoud aan uw woning wordt uitgevoerd. Wilt u weten wanneer bepaalde werkzaamheden worden uitgevoerd? Dan kunt u op de planning planmatig onderhoud kijken. Dit is dan wel onder voorbehoud, want in de planning van de komende jaren schuiven we mogelijk nog, bijvoorbeeld om technische of financiële redenen.

Hoe word ik geïnformeerd over planmatig onderhoud aan mijn woning?

Ruim voordat wij onderhoud aan uw woning uitvoeren, sturen wij u hierover een brief. Op de planning planmatig onderhoud en energetische verbeteringen kunt u alvast nakijken of uw woning dit jaar in aanmerking komt voor gepland onderhoud.

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het planmatig onderhoud. Waar kan ik dat melden?

Meldt de klacht direct bij ons via telefoonnummer 010 - 519 14 91 of stuur een ons een mail.

Kan mijn keuken, badkamer of toilet worden vervangen?

Huurders van 3B Wonen bepalen zelf wanneer zij een nieuwe keuken, douche of toilet krijgen. Uiteraard hanteren wij hierbij wel richtlijnen voor de levensduur. Voor een keuken geldt bijvoorbeeld dat deze 20 jaar moet meegaan. Ook wanneer de keuken nog geen 20 jaar oud is, is vervangen mogelijk. De bewoner betaalt dan wel de restwaarde aan 3B Wonen.

3B Wonen renoveert alleen op verzoek. Hoe dit in zijn werk gaat, wat de eventuele kosten zijn en hoe het gaat met eventuele extra verbeteringen, leest u in de onderstaande folders.

Badkamerrenovatie

Keukenrenovatie

Toiletrenovatie

Moet ik thuisblijven als de schilder komt?

De schilder zal aangeven wanneer hij aan uw woning begint. Alleen bij het schilderen van de zijkanten van de ramen en deuren moet u thuis zijn om deze te openen. Ook kan de schilder u verzoeken om de poortdeur van het slot te halen zodat hij aan de achterzijde van uw woning kan komen. Het is dus niet altijd nodig om thuis te zijn.