Huurverhoging
Wij mogen de huurprijzen om verschillende redenen aanpassen. Dit kan bijvoorbeeld na groot onderhoud of renovatie. We informeren u hier altijd vooraf over.
Jaarlijkse huurverhoging
Ieder jaar, op 1 juli passen wij de netto huurprijzen aan (dat is de kale huur zonder servicekosten). Dit noemen we de jaarlijkse huurverhoging. Hierbij houden wij ons aan de richtlijnen van de overheid. De overheid bepaalt met hoeveel we de huren mogen verhogen. Als woningcorporatie mogen we ook minder huurverhoging vragen, maar nooit meer. Vóór 1 mei ontvangt u een brief van ons met uw nieuwe huurprijs.
Let op: Bezwaar maken tegen de jaarlijkse huurverhoging kon tot 1 juli. Dit is nu niet meer mogelijk!
Veelgestelde vragen
Veel antwoorden op vragen leest u hieronder. Ook in de huurkrant 2024 leest u informatie over de huurverhoging. Vindt u niet wat u zoekt? Dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Klant (010 - 519 1491).
Komt u in financiële problemen?
3B Wonen staat voor haar huurders en snapt dat een huurverhoging nooit uitkomt. Zeker nu alles duurder wordt. Voor onze huurders die financieel in de problemen komen, kijkt 3B Wonen naar maatwerk. Dit betekent dat we naar uw persoonlijke situatie kijken en samen bespreken wat 3B Wonen hierin kan betekenen. Twijfel niet om contact met ons op te nemen, als u denkt in de financiële problemen te komen. Wij kijken samen met u naar de mogelijkheden!
Bezwaar maken tegen de huurverhoging
Inkomensafhankelijke huurverhoging
Bezwaar maken tegen de inkomensafhankelijke huurverhoging
Heeft u vragen over de huurverlaging of wilt u huurverlaging aanvragen?
Op de pagina huurverlaging vindt u veel antwoorden op vragen.