Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt. De huur betaalt u vooruit, dus vóór de eerste van de maand, aan 3B Wonen. U kunt het bedrag op verschillende manieren betalen:

Automatische incasso
Bij het ondertekenen van het huurcontract is het verplicht een automatische incasso af te sluiten, waarmee de huur iedere 1e van de maand van uw bankrekening wordt afgeschreven.

Nog geen automatische incasso?
Zowel voor u als voor ons heeft automatisch betalen grote voordelen. U hoeft niet meer na te denken of u al betaald heeft. Het enige waar u voor moet zorgen is dat er rond de 1e van de maand voldoende geld op uw rekening staat. Bovendien wordt de jaarlijkse huurverhoging automatisch voor u gewijzigd.
Wilt u overstappen op automatische incasso? Kijk onder 'Direct regelen' om het aan te passen.

Pinbetaling
U kunt de huur betalen via een pinautomaat aan de balie van 3B Wonen.

Veel gevraagd over Huur betalen

Wat betekent kale huur?

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende servicekosten.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet voor de eerste van de maand bij ons binnen zijn.

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

De huur moet voor de eerste van de maand betaald zijn. Lukt dat niet, bel dan met team Klant, telefoonnummer 010 - 519 14 91.

Ontvang ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

Nee, u ontvangt geen rekening. Bij het ondertekenen van het huurcontract is het verplicht een automatische incasso af te sluiten, waarmee de huur iedere 1e van de maand van uw bankrekening wordt afgeschreven. Heeft u nog geen automatische incasso? U kunt het hier direct regelen.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Bij het ondertekenen van het huurcontract is het verplicht een automatische incasso af te sluiten, waarmee de huur iedere 1e van de maand van uw bankrekening wordt afgeschreven. Er moet op dat moment wel voldoende saldo op uw rekening staan, anders mislukt de betaling.

Heeft u nog geen automatische incasso? U kunt het hier direct regelen. U kunt de huur eventueel voldoen via een pinbetaling aan de balie van 3B Wonen.

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Neem contact op met team Klant. Bel ons op 010 - 519 14 91 of stuur een mail. U kunt met internetbankieren een automatische incassso storneren.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Ja, u kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Nee, dat kan niet.

Mag ik een paar maanden huur vooruit betalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u betaalt?

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Kan ik toch de huur overschrijven?

Ja, dat kan. Vermeldt bij het kenmerk uw adres en de maand waarvoor de huur bestemd is.