Huur opzeggen

U kunt de huur digitaal, via de post of per mail opzeggen. De huur mag eindigen op elke werkdag van de maand. De opzegtermijn is meestal een maand. De opzegtermijn staat in uw huurovereenkomst. Bij 'Direct regelen' kunt u, wanneer het u uitkomt, digitaal uw huur opzeggen. 

 

Veel gevraagd over Huur opzeggen

Ik wil mijn huur opzeggen. Wat is de opzegtermijn?

De opzegtermijn is minimaal een kalendermaand. U kunt natuurlijk ook al eerder uw huur opzeggen. Dan heeft u meer tijd om de woning goed op te leveren en is de kans groter dat er op tijd een nieuwe huurder bekend is. Dat kan een voordeel zijn als u spullen ter overname wilt aanbieden. Soms is er een andere opzegtermijn, bijvoorbeeld bij de huur van een bedrijfsruimte. U leest de opzegtermijn in uw huurovereenkomst.

Direct zelf regelen? Klik hier.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik dit terugdraaien?

Nee, een huuropzegging is definitief. U kunt er niet op terugkomen. Zijn er bijzondere omstandigheden? Bel dan zo snel mogelijk met ons via 010 - 519 14 91.

Ik heb de huur opgezegd. Hoe snel is er een nieuwe huurder?

Na de voorinspectie adverteren wij de woning zo snel mogelijk op Woonnet Rijnmond. Helaas lukt het niet altijd om op tijd een nieuwe huurder te vinden. Wij laten de nieuwe huurder contact met u opnemen zodat u afspraken kunt maken over overname van spullen. Wij vragen vooraf uw toestemming voor het doorgeven van contactgegevens aan de nieuwe huurder. 

Ik heb mijn huur opgezegd. Hoe zit het met overname?

Het kan zijn dat u zaken in de woning ter overname wilt aanbieden aan de volgende huurder. U moet dit samen met de volgende huurder overeenkomen. Bij de bevestiging van de huuropzegging wordt een 'overnameformulier' meegestuurd. Op dit formulier kunt u samen met de volgende huurder aangeven welke zaken zijn overgenomen. De nieuwe huurder is niet verplicht zaken over te nemen. Het formulier kunt u tijdens de eindinspectie aan de opzichter overhandigen. Het kan voorkomen dat overnames niet mogelijk zijn, bijvoorbeeld als er technische aanpassingen in de woning moeten worden gedaan. De opzichter bespreekt dit met u.

Hoe geef ik mijn eindstanden van water en energie door?

U bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van uw verhuizing aan uw energie- en waterleverancier. Op de dag van de eindinspectie vult de opzichter de meterstanden in. U en de opzichter ondertekenen de formulieren. Binnen 5 werkdagen geeft u de meterstanden door aan uw energie- en waterleverancier.

Hoe zeg ik mijn huur op?

U kunt uw woning, garage en/of parkeerplaats opzeggen via het digitale formulier op onze website.

Wilt u uw huuropzegging direct zelf regelen, klik dan hier. Lukt dat niet? Dan kunt u ook een brief sturen of een afspraak maken via 010 - 519 14 91 om langs te komen.

Degene die bij mij inwoont, verlaat de woning. Moet ik dat doorgeven?

Ja, wij ontvangen daarover graag bericht via een mail of een brief. Vermeld het huidige adres en de naam van degene die vertrekt en de vertrekdatum.

Ik heb een woningaanbieding van een andere verhuurder en die vraagt om een verhuurdersverklaring. Hoe vraag ik die bij jullie op?

U kunt de verhuurdersverklaring hier direct zelf aanvragen.